Atunci când ești angajat într-un apel prin centrala ta SmartPBX, pot apărea situații în care interlocutorul te aude întrerupt/sacadat, tu îl auzi pe acesta întrerupt/sacadat, sau chiar deloc.

 

În cele ce urmează îți punem la dispoziție o listă cu cauze și recomandări pentru rezolvarea celor mai frecvente probleme ce pot cauza întreruperi audio în timpul convorbirilor.
Îți recomandăm să transmiți acest articol persoanei responsabile de IT din cadrul companiei tale, pentru a te putea asista cu anumite verificări și reconfigurări care ar putea fi necesare.

 

Problema poate fi cauzată de una dintre următoarele situații, sau o combinație a lor:

 1. Conexiune internet prin Date mobile/Wireless cu lățime de bandă insuficientă, sau cu semnal slab

 2. Translatarea (NAT) făcută de routerul internet din locație și/sau topologia rețelei tale interne

 3. Volumul captat de microfonul pe care îl folosești este prea mare

 4. Telefonul nu dispune de resursele hardware necesare pentru a menține o convorbire fără întreruperi audio

 

 


1. Conexiune Internet prin Date mobile/Wireless cu lățime de bandă insuficientă, sau cu semnal slab

 

Dacă întâmpini probleme cu conexiunea la internet (Date mobile sau Wireless), este foarte posibil să apară probleme și cu menținerea unui flux audio adecvat între centrală și dispozitivul tău.

 

Pentru o convorbire fără întreruperi audio, asigură-te că:

  • nu ai probleme cu datele mobile: acestea pot apărea de obicei atunci când te afli într-o zonă izolată, dar și în una foarte aglomerată, și se manifestă predominant prin funcționarea greoaie a conexiunii internet, sau chiar pierderea completă a ei
  • folosești o rețea Wireless stabilă:
    • echipamente wireless performante
    • setările Wireless (în special frecvența pe care o folosește rețeaua ta wireless) sunt optimizate pentru gradul de ocupare al spectrului radio din zona în care te afli - pot apărea interferențe radio din cauza numărului mare de rețele wireless din zonele rezidențiale și de birouri cu densitate mare (responsabilul IT din cadrul companiei tale te poate ajuta cu realizarea acestor optimizări)
    • numărul de dispozitive conectate la rețeaua wireless nu depășeste numărul maxim suportat de echipamentul tău
  • nu ai pierderi de pachete în rețeaua internă (între dispozitivele tale și routerul internet), sau mai departe, la furnizorul de servicii (responsabilul IT din cadrul companiei tale te poate ajuta cu verificarea acestei situații)

În cazul în care problema apare numai atunci când utilizezi rețeaua Wireless dintr-o anumită locație, poți încerca să treci smartphone-ul pe Datele mobile penru o perioadă de timp, pentru a vedea daca problema persistă.

Alternativ, pentru a încerca diagnosticarea și remedierea problemei din locația respectivă, mergi la 2. Translatarea (NAT) făcută de routerul internet din locație și/sau topologia rețelei tale interne și parcurge recomandările pas-cu-pas.

 

 


2. Translatarea (NAT) făcută de routerul internet din locație și/sau topologia rețelei tale interne

 

Este posibil ca setările routerului pe care îl folosești în locație, sau topologia rețelei tale interne, să cauzeze lipsa fluxului audio de la interlocutor către tine, sau chiar închiderea apelului după primele 20-30 de secunde.

 

Îți recomandăm să parcurgi acești pași, verificând dacă problema persistă după realizarea fiecăruia în parte:

1. Aplică un restart electric routerului: scoți alimentatorul routerului din priza de alimentare cu energie electrică timp de 10 secunde, după care îl repui în priză.

  • Dacă problema s-a remediat, cel mai probabil a fost cauzată de o problemă software a routerului, iar rezolvarea ar putea fi realizarea unui upgrade la o versiune mai nouă de soft (responsabilul IT din cadrul companiei tale te poate ajuta cu acest upgrade), sau restartarea electrică a routerului atunci când reapare problema.

sau

  • Poți continua cu Pasul 2, dacă problema persistă.

 

2. Dezactivează SIP ALG/SIP Passthrough pe router: te conectezi la interfața de administrare a routerului și dezactivezi setarea SIP ALG sau SIP Passthrough - fiecare producător de echipamente router își poate denumi diferit această setare (responsabilul IT din cadrul companiei tale te poate ajuta cu realizarea acestei configurări).

  • Dacă problema s-a remediat, nu mai este necesar să realizezi alte modificari și te poți bucura de apeluri fără probleme pe parte audio.

sau

  • Poți continua cu Pasul 3, dacă problema persistă.

 

3. Verifică dacă ai mai multe routere conectate în cascadă: este posibil să ai un router suplimentar (propriu) instalat în spatele altui router (de la furnizorul tău de servicii, sau propriu), care să genereze probleme din cauza translatării (NAT) facută în cascadă.

Această situaie poate apărea atunci când ai nevoie de mai multe porturi de rețea decât îți oferă routerul, sau atunci când dorești să extinzi acoperirea rețelei wireless, iar pentru aceasta ai instalat un nou router pe care l-ai conectat în spatele celui inițial.

Topologiile de acest fel cauzează, de cele mai multe ori, probleme cu conexiunile din internet către dispozitivul tău, precum primirea apelurilor de la centrală, sau vocea interlocutorului.

Soluția în acest caz, este să elimini toate routerele cascadate, sau să le configurezi în mod BRIDGE, astfel încât conexiunile din internet să fie gestionate doar de primul router, cel în care se conectează circuitul de la furnizorul tău de servicii (responsabilul IT din cadrul companiei tale te poate ajuta cu implementarea acestei modificări).

 

 


3. Volumul captat de microfonul pe care il folosesti este prea mare

 

În cazul în care setările microfonului tău nu sunt corecte (de obicei cele legate de volum și gain - câștig), pot apărea distorsiuni în vocea captată de acesta, cauzate de clippingul (tăierea) audio făcut în urma depășirii volumului maxim suportat.

Poți constata această problemă atunci când asculți o înregistrare audio a unei convorbiri din centrală, iar vocea din capătul tău se aude mult mai tare, și cu întreruperi, față de cea a interlocutorului.

 

Iată un exemplu de clipping audio cauzat de setări incorecte de volum și/sau gain al microfonului.

 

Pentru a remedia situația, poți încerca să scazi valorile de volum și gain ale microfonului tău, până la un nivel la care dispar distorsiunile/întreruperile.

În aplicația mobilă Cloud SoftPhone poți ajusta volumul microfonului prin accesarea Settings -> Preferences -> Sound -> Microphone Level

 

 


4. Telefonul nu dispune de resursele hardware necesare pentru a menține o convorbire fără întreruperi audio

 

În unele cazuri, un telefon încărcat de aplicațiile instalate și care rulează simultan, în mod special unul cu capabilități hardware reduse (memorie, spațiu de stocare, putere de procesare), poate cauza întreruperi audio în timpul convorbirilor.

 

Pentru a remedia situația, poți încerca următoarele:

  • Eliberează o parte din resursele telefonului prin dezinstalarea aplicațiilor neutilizate și mari consumatoare de resurse (memorie, spațiu de stocare, putere de procesare)
  • Foloseste o aplicatie soft-phone diferită (ne poți contacta prin email la adresa [email protected] pentru aplicații alternative și instructiunile aferente de configurare)
  • Testează cu un alt telefon, în cazul în care niciuna dintre recomandările de mai sus nu a funcționat

 

 

 

Pentru detalii suplimentare ne poți contacta la [email protected]

Vreau mai multe detalii despre centrala telefonică în cloud!