Care sunt pasii pentru portarea unui numar?

  1. 1
    Completeaza cererea de portare
  2. 2
    Anexeaza urmatoarele documente la cererea de portare:
    • ultima factura primita de la actualul furnizor de telefonie
    • copie dupa actul de indentitate
    • imputernicirea de reprezentant al firmei
    • copie dupa CUI-ul firmei
  3. 3
    Depune cererea de portare impreuna cu documentele de la pasul 2 catre agentul tau comercial.
  4. 4
    DOTRO iti va comunica data exacta a portarii. In mod normal portarea nu va dura mai mult de 10 zile lucratoare. In cazul in care doresti extinderea acestui interval, poti solicita acest lucru agentului comercial. Extinderea nu poate fi mai mare de 30 de zile lucratoare.
  5. 5
    In ziua si la ora indicata de DOTRO, in maxim 5 ore se va face transferul conexiunii telefonice de la vechiul operator de telefonie catre DOTRO.

Informatii Generale

"Din 21 octombrie 2008, orice utilizator va putea beneficia de portabilitate in 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul le asigura acestora o mai mare libertate de alegere si indeparteaza o bariera importanta din calea dezvoltarii concurentei in sectorul comunicatiilor electronice. Portabilitatea va creste deschiderea abonatilor catre noile oferte din piata, le va permite sa aleaga oferta cea mai avantajoasa sau potrivita cu necesitatile lor si va stimula astfel concurenta intre furnizori."
- Declaratia Presedintelui ANRCTI*, Dan Georgescu, 21 Ianuarie 2008


Cand iti poti porta numarul?

Portarea numarului se va face numai la cererea ta, in momentul in care decizi sa renunti la un furnizor de servicii de telefonie si doresti sa folosesti reteaua altui furnizor. Poti porta orice numar de telefon, dar numai intr-o retea de acelasi tip: numarul mobil spre o alta retea de telefonie mobila, numarul fix catre o alta retea de telefonie fixa.

ATENTIE!!! Faptul ca transferi numarul catre un alt operator nu te scuteste de obligatiile pe care ti le-ai asumat atunci cand ai semnat contractul cu vechiul operator.

Contractul incheiat cu furnizorul la care renunti inceteaza in momentul finalizarii procesului de portare, insa incetarea contractului nu aduce atingere obligatiilor tale si ale furnizorului.
Transferul la un alt furnizor nu te scuteste de respectarea prevederilor contractului incheiat cu furnizorul la care vrei sa renunti. Daca ai datorii la operatorul de telefonie, trebuie sa le achiti. Daca exista o clauza referitoare la rezilierea contractului inainte de termen, va trebui sa achiti penalitatea sau sa astepti termenul pana la care ai incheiat contractul inainte de a porta numarul si de a schimba furnizorul.


Cat costa portarea?

Legea prevede doar faptul ca sumele pe care trebuie sa le achite clientii pentru serviciul de portabilitate trebuie sa fie accesibile. DOTRO nu iti va factura costurile ocazionate de portarea numarului dintr-o alta retea. Costurile proprii ale DOTRO determinate de portarea numarului dintr-o alta retea in reteaua DOTRO sunt suportate integral de catre DOTRO.


Cum se porteaza numarul?

Atunci cand te hotarasti sa devii clientul DOTRO, dar doresti sa iti pastrezi numarul de telefon pe care il ai acum ca abonat al altui operator, trebuie doar sa faci o cerere catre DOTRO. Acesta va intreprinde toate demersurile necesare portarii numarului.

Se pot porta urmatoarele categorii de numere:

  • numerele de telefonie fixa - orice abonat de telefonie fixa poate sa isi pastreze numarul de telefon atunci cand doreste sa renunte la abonamentul la un furnizor si sa se aboneze la alt furnizor de servicii de telefonie fixa. Numerele de telefonie fixa se pot porta doar in interiorul aceluiasi judet sau in interiorul municipiului Bucuresti.
  • numerele de telefonie mobila - orice abonat la un serviciu de telefonie mobila are posibilitatea pastrarii numarului atunci cand se va transfera de la un operator la altul, indiferent de tehnologia utilizata de acesta pentru furnizarea serviciilor (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plata (postpaid sau prepaid) sau de tipul de servicii de plata (postpaid sau prepaid) sau de tipul de servicii furnizate (voce, fax, transmisiuni de date).
  • alte tipuri de numere - in aceasta categorie sunt cuprinse numerele de telefon destinate serviciilor de apel gratuit (de tip 0800), serviciilor bazate pe numere de acces universal (de tip 0801) si pe numerele personale universale (de tip 0802) si serviciilor cu tarif special (de tip 0900, 0903 si 0906); utilizatorii acestor servicii vor putea pastra numarul de telefon atunci cand solicita transferul de la un furnizor la altul, cu conditia pastrarii destinatiei initiale a numarului.
  • Portarea numerelor de telefonie fixa catre retele de telefonie mobila si invers NU este posibila.

Cat dureaza portarea numarului?

Termenul de finalizare a procesului de portare nu poate depasi, in conditii normale, 10 zile lucratoare. Portarea numarului tau nu se va face inainte a 8-a zi lucratoare de la data depunerii cererii de portare, urmand ca ziua exacta sa o stabilesti cu DOTRO. In ziua in care se va efectua portarea efectiva, serviciul de telefonie nu va fi disponibil pentru maxim 5 ore.


Cum afli tarifele apelurilor catre numerele portate?

Avand in vedere ca numerele nu vor mai putea fi asociate unei anumite retele, companiile de telefonie au obligatia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reteaua in care se afla un anumit numar si la tarifele percepute pentru apelurile catre numarul respectiv.

Informatiile vor fi puse la dispozitie gratuit de catre DOTRO, prin:

  • serviciul de relatii cu clientii disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana
  • publicarea pe internet (www.dotrotelecom.ro, www.portabilitate.ro)

ANCOM a impus furnizorilor care practica tarife diferite in functie de reteaua de destinatie a apelului obligatia de a transmite, cel putin in cazul numerelor portate, in mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii sa fie avertizati ca apelul respectiv este terminat in alta retea decat cea in care este originat apelul. Daca apelezi un numar portat, inainte de finalizarea apelului, vei auzi un sunet distinct. Alternativ, furnizorii care origineaza apeluri pot transmite, gratuit, un mesaj vocal, prin care utilizatorii finali sa fie avertizati ca numarul apelat a fost portat.

Pentru apeluri originate in reteaua DOTRO catre numere portate, tarifele percepute utilizatorului final vor fi cele percepute in mod normal pentru apelurile finalizate in reteaua de destinatie respectiva.


Garanția Calității


#FărăPerioadăMinimăContractuală#FărăPerioadăMinimăContractuală

DOTRO este prima companie de telecomunicații din Romania ce nu impune o perioadă minimă contractuală. Acest lucru reprezintă garanția noastră că vom furniza întotdeauna servicii de calitate, în caz contrar, fiind liber de contract, poți renunța oricând la soluțiile noastre.

Hai să stăm de vorbă!

Completează datele tale mai jos pentru a fi contactat de un consultant



Datele tale au ajuns deja la noi și te vom contacta curând! Mulțumim!