Când primești apeluri prin centrala ta SmartPBX, pot apărea situații în care aplicația mobilă instalată pe smartphone să sune întârziat, ocazional, sau chiar deloc.

 

Îți poți da seama că te afli în această situație dacă:

 

În cele ce urmează îți punem la dispozitie o listă cu cauze și recomandări pentru rezolvarea celor mai frecvente probleme ce pot apărea în timpul folosirii aplicației mobile Cloud SoftPhone (majoritatea dintre ele sunt valabile și în cazul în care folosești o altă aplicație mobilă, precum Zoiper, Bria, Linphone, Grandstream Wave, 3CX, etc.).

 

Problema poate fi cauzată de una dintre următoarele situații, sau o combinație a lor:
 1. Setări/optimizări aplicate de telefonul tău
 2. Probleme cu conexiunea la internet - Wireless sau Date mobile
 3. Aplicației nu i-au fost acordate permisiunile necesare
 4. Telefonul este pus pe modul Silențios (Silent) sau Nu deranjați (Do Not Disturb)
 5. Nu ai mai folosit aplicația în ultimul timp

 6. Ai parcurs toți pașii și ai aplicat toate recomandările din acest articol, însă, aplicația tot nu sună

 

 

 


1. Setări/optimizări aplicate de telefonul tău

 

Dispozitive iPhone (de la iOS 15)

Odată cu iOS 15, Apple a introdus un serviciu VPN denumit Transmisie privată din iCloud (iCloud Private Relay), care poate împiedica funcționarea corectă a aplicației mobile.

 

Pentru a dezactiva Transmisie privată din iCloud (iCloud Private Relay):

  1. Accesează Configurări (Settings)
  2. Apasă pe numele tău, apoi selectează iCloud
  3. Atinge Transmisie privată (Private Relay)
  4. Pentru a activa sau dezactiva funcția, atinge Transmisie privată (Private Relay)

 

Dispozitive Samsung

Unele telefoane (în special modele de la Samsung) pot folosi o politică strictă de gestionare a consumului de baterie, pentru aplicațiile care rulează în fundal.

 

Pentru a garanta primirea apelurilor în aplicația mobilă, accesează Setări (Settings) -> Aplicații (Apps) -> Cloud Softphone, unde trebuie să aplici următoarele configurări:

  • Date mobile (Mobile data): activează setarea Permisiune utilizare date fundal (Allow background data usage)
  • Baterie (Battery): selectează opțiunea Nerestricționată (Unrestricted)
  • Permisiuni (Permissions): dezactivează opțiunea Întrerupeți activitatea în aplicațiile nefolosite (Pauze app activity if unused)

 

De asemenea, pentru a te asigura că telefonul tău nu oprește aplicația mobila atunci când ea rulează în fundal, asigură-te că este adăugată la Aplicații active întotdeauna:

  • accesează Setări (Settings)
  • Întreținere baterie și dispozitiv (Battery and device care)
  • Baterie (Battery)
  • Limite utilizare în fundal (Background usage limits)
  • Aplicații active întotdeauna (Never sleeping apps)

 


2. Probleme cu conexiunea la internet

 

Dacă întâmpini probleme cu conexiunea la internet (Wireless sau Date mobile), vei avea probleme și cu primirea apelurilor, deoarece centrala va încerca să ți le trimită, dar nu va reuși.

 

Pentru a garanta primirea apelurilor în aplicația mobilă, asigură-te că:

  • folosești o rețea Wireless stabilă:
    • echipamente wireless performante
    • numărul de dispozitive conectate la rețeaua wireless nu depășește numărul maxim suportat de echipamentul tău
    • setările Wireless (în special frecvența pe care o folosește rețeaua ta wireless) sunt optimizate pentru gradul de ocupare al spectrului radio din zona în care te afli - pot apărea interferențe radio din cauza numărului mare de rețele wireless din zonele rezidențiale și de birouri cu densitate mare
  • nu ai probleme cu datele mobile: acestea pot apărea de obicei atunci când te afli într-o zonă izolată, dar și într-una foarte aglomerată, și se manifestă predominant prin funcționarea greoaie a conexiunii internet, sau chiar pierderea completă a ei
  • setările/optimizările făcute de telefonul tău nu împiedică folosirea conexiunii wireless/date mobile: în acest caz, te sfătuim să urmezi recomandările de la punctul 1. Setări/optimizări aplicate de telefonul tău

 


3. Aplicației nu i-au fost acordate permisiunile necesare

 

 Pentru funcționarea corectă a aplicației Cloud SoftPhone, asigură-te că i-au fost acordate permisiunile din tabelul următor.

 

Android

iPhone

Agendă (Contacts) Microfon (Microphone)
Telefon (Phone) Notificări (Notifications)
Microfon (Microphone)  
Notificări (Notifications)  

 

Este posibil să întâmpini în continuare probleme de funcționare a aplicației, deși i-ai acordat acesteia toate permisiunile listate mai sus.

În acest caz, te sfătuim să urmezi recomandările de la punctul 1. Setări/optimizări aplicate de telefonul tău, în funcție de tipul telefonului.

 


4. Telefonul este pus pe modul Silențios (Silent) sau Nu deranjați (Do Not Disturb)

 

Atunci când telefonul tău este comutat pe modul Silențios (Silent) sau Nu deranjați (Do Not Disturb), manual ori în mod automat de o rutină configurată de tine, aplicația nu va suna iar display-ul nu se va apride.

 

Pentru a garanta primirea apelurilor în aplicația mobilă, asigură-te că telefonul tău nu are activ unul dintre următoarele moduri:

  • Nu deranjați (Do Not Disturb)
  • Modul de somn/Ora de culcare (Sleep/Bedtime Mode)
  • Economizorul bateriei (Battery Saver)
  • Economizorul de date (Data Saver)

 


5. Nu ai mai folosit aplicația în ultimul timp

 

În cazul în care nu ai mai folosit aplicația mobilă Cloud SoftPhone în ultimele 14 zile, este posibil ca aceasta să se deconecteze de la centrală, pe motiv de inactivitate.

Tot ce trebuie să faci în acest caz este să deschizi aplicația, care se va reconecta în mod automat la centrală și vei putea primi din nou apeluri.

 


6. Ai parcurs toți pașii și ai aplicat toate recomandările din acest articol, însă, aplicația tot nu sună

 

Dacă ai ajuns aici înseamnă că ai parcurs tot articolul și ai pus în practică toate recomandările noastre, însa, aplicația continuă să nu sune (sau să sune numai pentru unele dintre apeluri, aparent aleatoriu).

Este posibil ca la un moment dat să te fi conectat la centrala cu un interior de pe mai multe dispozitive simultan.

 

În acest caz, îți recomandăm să parcurgi următorul articol De ce primesc pe telefon unele dintre apeluri, dar altele nu?

 

 

 

Pentru detalii suplimentare ne poți contacta la [email protected]

Vreau mai multe detalii despre centrala telefonică în cloud!